رنگ سال ۲۰۲۰ و رنگ سال ۹۹ چیست ؟

رنگ سال ۲۰۲۰ و رنگ سال ۹۹ در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین نحوه انتخاب رنگ سال ۲۰۲۰ و رنگ سال ۹۹ و همچنین موسسه ای که رنگ را انتخاب میکند معرفی خواهد شد.

رنگ سال ۲۰۲۰ چیست؟ چه کسانی رنگ سال را انتخاب می کنند؟ چرا آگاهی از رنگ سال مهم است؟

هر ساله تعداد کثیری از مردم، حتی قبل از رسیدن سال نو میلادی، به دنبال راهی برای آگاهی از رنگ سال جدید یعنی رنگ سال ۹۹ هستند.

می توان گفت: تعیین رنگی خاص برای هر سال ، مثل یک قانون نانوشته می ماند ، که اکثر قریب به اتفاق مردم از آن پیروی می کنند و تعداد کسانی که برای آن ها رنگ سال بی اهمیت باشد ، بسیار محدود است .

شاید بپرسید

شاید بپرسید که رنگ سال را چه کسانی و چگونه تعیین می کنند ؟ فروشگاه ” آرام دل “ در نظر دارد ، در مقاله ای که در پیش روی شماست به تمام سوالات شما در مورد این قانون نانوشته ، پاسخ داده. و در مورد اینکه رنگ سال ۲۰۲۰ چیست و در مورد رنگ سال ۱۳۹۹ مطالب مفیدی در اختیار شما قرار دهد .

معرفی رنگ سال

در هر سال جدید ، در روزهای آغازین ، رنگی را به عنوان رنگ سال معرفی می کنند و پس از آن مشاهده می کنیم که تمام ویترین های شیک مغازه ها و فروشگاه ها بر اساس همان رنگ ، دیزاین می شود.

و اغلب مردم هم تمایل و اسرار به خرید لوازم و لباس های خود بر اساس همان رنگ دارند ، ولی چه کسی یا چه کسانی پشت رواج این انتخاب ها هستند.

” آرام دل “ در این مقاله به چرایی و چگونگی انتخاب رنگ سال ۹۹ می پردازد .

از پیج اینستاگرام فروشگاه آرام دل دیدن فرمائید.

موسسه انتخاب کننده رنگ سال

موسسه ی پنتون در آمریکا هر ساله بعد از یک نظر سنچی وسیع مردمی ، رنگی را از بین نظرات پیشنهادی ، به عنوان رنگ سال انتخاب می کند ، پنتون یا پانتون به معنی همه ی رنگها است .

این موسسه ی معروف در شهر کارستات نیوجرسی آمریکا واقع شده است و دلیل شهرت جهانی این موسسه ، تعیین رنگ سال به صورت غیر رسمی است .

این شرکت انتخاب رنگ سال را از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز نموده است .

موسسه پنتون

پنتون هر سال یک همایش انتخاب رنگ سال جدید را ترتیب داده و معمولاً طی دو روز رنگ جدید را انتخاب می کند که بلافاصله و با سرعتی باور نکردنی این رنگ مورد توجه طراحان لباس ، شرکت های معروف و مهم و برندهای معروف و مطرح قرار می گیرد .

ویژگی رنگ سال

رنگ انتخاب شده ، شاید پر فروش ترین رنگ و یا جذاب ترین آن ها نباشد ، ولی به دلایلی ، از آنجا که حالات و نگرش های بخش وسیعی از مردم سراسر دنیا را در سال جاری نشان می دهد ، مورد توجه طراحان در تمامی بخش ها قرار می گیرد .

به عنوان مثال رنگ سال ۲۰۱۹( ۱۳۹۸ )  در نظر می گیریم و دلایل انتخاب شدن آن را با هم از نظر می گذرانیم .

زمان اعلام رنگ سال

موسسه ی پنتون ، معمولاً در آخرین ماه میلادی هر سال ، یعنی ماه دسامبر ، طی فرآیندی که معمولاً با نظر سنجی هایی همراه است ،

از بین رنگ های پیشنهاد شده یکی را به عنوان رنگ سال انتخاب می کند که در نهایت پس از بررسی شدن توسط چندین کارشناس ، رنگ نهایی اعلام می شود .

رنگ سال در ایران

همانطور که می دانید متاسفانه در کشورمان ایران ، هیچ شرکت و نهادی برای تعیین رنگی خاص برای هر سال ، تشکیل نشده ، به همین دلیل طراحان و شرکت های مد و لباس در ایران هم برای انتخاب رنگ ، منتظر اعلام نظر موسسه ی پنتون مانده و از آنها پیروی می کنند .

یعنی رنگ سال ۱۳۹۸ همان رنگ اعلام شده برای سال ۲۰۱۹ است .

چگونگی انتخاب رنگ سال ۲۰۲۰ و

رنگ سال ۲۰۱۹

برای تغییر حال و هوا در جامعه ، از سوی موسسه ی پنتون ، یک تیم کارشناس ، بررسی های خود را آغاز کردند تا رنگی را بیابند که بیشترین استفاده را بتوان از آن برد و در بخش های قابل توجهی از جامعه مورد استفاده قرار گیرد .

رنگ انتخابی در حقیقت از جهاتی با روح جامعه در ارتباط است .

رنگ مرجانی رنگ سال 2019 و رنگ سال 98
رنگ مرجانی رنگ سال ۲۰۱۹ و رنگ سال ۹۸

 تعداد زیادی از فروشندگان ، شرکتهای مد و لباس و شرکت های مصرف گرای دیگر مجله های  ویژه ی پنتون را برای استفاده در تولیدات و محصولهای آینده ی خود تهیه می کنند .

تاثیر رنگ سال

رنگ سال ، رنگی است که در حقیقت ، برای بیان روح جامعه جهانی و حال و هوای دنیا در سال جاری به کار می رود .

رنگ سال پنتون در واقع بازتابی زیبا از احساسات ، آرزوها و چیزهایی است مردم سراسر دنیا به دنبال آن هستند و شاید رنگی گرم و دل نشین و پر فروش نباشد ولی بیان گر احساسات و عواطف بخشی از مصرف کننده ها است .

مدیر اجرایی انتخاب رنگ در موسسه ی پنتون ، لئاتریس ایزمن با رهبری و انتخاب رنگ مورد نظر ، بیشترین تاثیر را در بخش های مختلف جامعه قرار می دهد .

تاثیر هایی که در ابعاد مختلف و در بخش های گوناگون جامعه از صنعت سرگرمی و فیلم سازی و بازی ها و هنر های نو ظهور ، گرفته تا شرکت های گردشگری و شرایط فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی .

رنگ مرجانی رنگ سال 2019 و رنگ سال 98 در طراحی
رنگ مرجانی رنگ سال ۲۰۱۹ و رنگ سال ۹۸ در طراحی

رنگ مرجانی، رنگ سال ۲۰۱۹

قبل از ماه دسامبر ۲۰۱۸ ، موسسه ی پنتون اعلام کرده بود که برای رنگ سال ۲۰۱۹ ، رنگی شاد و سرزنده را در نظر گرفته اند و دقیقاً همین طور هم شد : رنگ مرجانی ، که به تبع آن ، در ایران هم رنگ سال ۱۳۹۸همان رنگ مرجانی در نظر گرفته شد .

سلطه ی این رنگ زیبا که طیفی از رنگ نارنجی است ، بر صنایع و سطوح مختلف جامعه شروع شد . دکوراسیون مرجانی در منازل ، رنگ موهای فانتزی مرجانی و . . .

این رنگ طیفی از رنگ نارنجی ، با ته رنگ طلایی است ، گرما و عظمت صخره های مرجانی در زیر دریاها و اقیانوس ها را انعکاس می دهد و نماد شادی و سرزندگی و صمیمیت است ،

چرا رنگ مرجانی برای سال ۲۰۱۹

احتمالاً موسسه ی پنتون از این طریق خواسته که اهمیت توجه دنیا به منابع طبیعی و زندگی در زیر دریا را یادآور شود .

همه می دانیم که صخره های مرجانی زیبا ، بخش بسیار مهمی از حیات در زیر آب هستند و برای حیات و بقای جانئاران آبزی از اهمیت خاصی برخوردار می باشند .

ولی متاسفانه به دلیل تغییر هایی که در سال های اخیر در آب و هوا صورت گرفته مورد تهدید قرار گرفته اند .

از پیج اینستاگرام فروشگاه آرام دل دیدن فرمائید.

رنگ سال ۲۰۲۰

پیشنهاد بسیاری از شرکت ها و طراحان طبیعت دوست برای رنگ سال ۲۰۲۰ سفید مرجانی یا Bleached Cora بوده ، رنگی زیبا و زندگی بخش ، دقیقاً همان گونه که مرجان ها در اعماق اقیانوس ها در عین زیبایی ، زندگی بخش می باشند .

در واقع زمانی که مرجان های اعماق اقیانوس ها می میرند ، به تدریج رنگ آنها رو به سفید شدن می رود و سایه ای از رنگ های دیگر مانند سبز ملایم و یا آبی بسیار ملایم را از آب گرفته و در آخر رنگ سفید مرجانی را به وجود می آورند .

چرا رنگ سفید مرجانی انتخابی برای رنگ سال ۲۰۲۰ ؟

در اعماق اقیانوس آرام جایی در شرق کشور استرالیا ، مجموعه ی مرجانی بسیار بزرگی وجود دارد که با کمال تاسف باید بگوییم که ۴۵ درصد از آن فقط در مدت ۳ سال اخیر از بین رفته اند .

این عده از پیشنهاد دهندگان طبیعت دوست معتقد هستند کافیست مردم در سراسر جهان ، در سال ۲۰۲۰ میلادی ( سال ۱۳۹۹ ) ضمن استفاده از این رنگ زیبا در دنیای مد و لباس های خود و در چیدمان و دکور منازل و محل کار خود و لذت بردن از آن توجه ویژه ای هم به حیات مرجان های زندگی بخش داشته باشند .

آنها معتقدند موسسه ی پنتون با این انتخاب کمک خواهد کرد تا در سال های نه چندان دور شاهد مرگ این موجودات دریایی نباشیم .

از پیج اینستاگرام فروشگاه آرام دل دیدن فرمائید.

انتخاب موسسه ی پنتون برای رنگ سال ۲۰۲۰ چیست ؟

اما رنگی که موسسه ی پنتون در آمریکا برای سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام نمود رنگ Classic Blue یا آبی کلاسیک است ، یادآور آسمان در واپسین لحظات روز است.

رنگ سال 2020 و رنگ سال 99 آسمان در آخرین لحظات روز آبی کلاسیک
رنگ سال ۲۰۲۰ و رنگ سال ۹۹ آسمان در آخرین لحظات روز آبی کلاسیک

لاری پرسمن ، از موسسه ی پنتون ، که وظیفه ی اعلام رنگ سال را بر عهده دارد بیان کرد : ” بعد از رفتن لحظات پایانی روز ، آینده برای ما چه چیزی را به ارمغان خواهد آورد ” .

آبی کلاسیک رنگ سال ۲۰۲۰ و رنگ سال 99 آسمان در آخرین لحظات روز Classic Blue
آبی کلاسیک رنگ سال ۲۰۲۰ و رنگ سال ۹۹ آسمان در آخرین لحظات روز Classic Blue

ویژگی رنگ آبی کلاسیک یا Classic Blue

انتخاب پنتون همیشه به نوعی در ارتباط با روح جوامع مختلف در جهان بوده است . آیا کار دنیا به پایان می رسد ؟ آیا باید منتظر اتفاقات آینده پس از سپری شدن سیاهی در شب باشیم .

رنگ Classic Blue رنگی است جهانی ، در سراسر جهان مردم در لحظه های پایانی روز رنگ بی انتها و آرام آبی کلاسیک را در آسمان می بینند .

رنگ ساده ، بی انتها و ماندگار آبی کلاسیک که برای سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام شده است در عین سادگی بسیار زیبا و آرامش بخش است و حس اعتماد به نفس را انتقال می دهد .

رنگ سال 2020 و رنگ سال 99 آسمان در آخرین لحظات روز Classic Blue
رنگ سال ۲۰۲۰ و رنگ سال ۹۹ آسمان در آخرین لحظات روز

آبی کلاسیک در همه جا

حال تمام دنیا ، طراحان و شرکت های بزرگ ، دنیای مد و لباس و برند های مطرح و بزرگ شروع به کار خواهند کرد و به زودی شاهد سلطه ی این رنگ آرامش بخش بر ویترین ها ، منازل ، خیابان ها و فروشگاه ها و دکور ها به رنگ سال ۹۹ یعنی آبی کلاسیک خواهیم بود .

آبی کلاسیک رنگ سال ۲۰۲۰
آبی کلاسیک رنگ سال ۲۰۲۰

آیا باید منتظر تجلی صلح و آرامش آبی رنگ در دنیای پر از آشوب باشیم .

 

رنگ آبی کلاسیک Classic Blue رنگ سال ۲۰۲۰
رنگ آبی کلاسیک Classic Blue رنگ سال ۹۹

 

 

منتظر پاسخ سوالات و طرح سوالات روزمره زندگی در ایران و جهان در سایت “فروشگاه آرام دل” باشید .

تیم راهبری سایت فروشگاه آرام دل در تلاش است برای شما عزیزان  تمامی اطلاعات مرتبط با پوشاک را فراهم آورد.

‫2 نظر ارسال شده در “رنگ سال ۲۰۲۰ چیست

دیدگاهتان را بنویسید