راه مقابله با کرونا خارج از منزل

در این مقاله راه مقابله با کرونا خارج از منزل بررسی شده است. و نکات بسیار مهمی درباره نحوه جلوگیری از کرونا هنگام خرید و انجام امور خارج از منزل و همچنین کار هایی که باید قبل از وارد شدن به خانه برای جلوگیری از کرونا انجام داد تا خانه و افراد داخل منزل آلوده نشود ارائه شده است.

سلامتی در کنار امنیت ، شاید ارزشمند ترین نعمت ها باشند . و هر چیزی که آن ها را به خطر بیندازد ، بی شک می تواند از بزرگ ترین دغدغه های هر کدام از ما ، به شمار برود .

راه مقابله با کرونا خارج منزل
راه مقابله با کرونا خارج منزل

این روزها ، ترس از ویروس کرونا ، باعث قرنطینه ی وسیع در سطح شهر ها و کشورهای زیادی شده و سلامتی و زندگی افراد زیادی را به خطر انداخته است ، هر روزه اخبار جدیدی درمورد آن به گوش می رسد و ما هنوز در مورد علائم قطعی آن ، سرعت انتقال و داروی بهبود دهنده ی آن نمی توانیم با اطمینان صحبت کنیم .

فروشگاه آرام دل راه های دقیق پیشگیری از بروز بیماری کرونا را توضیح داده است :

اما آنچه واضح است ، این که عده ای به اجبار باید از قرنطینه خارج شده و با رعایت نکاتی مشغول کار و خدمت رسانی شوند ، و عده ای هم مجبور به ترک شهر یا کشور خود خواهند شد .

در این مقاله مهم ترین نکاتی که باید برای داشتن یک خرید ایمن ، سفر ایمن و خروج ایمن ، باید به  آن ها توجه شود ، در شرایط مختلف ، در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

راههای ایمن ماندن از ویروس کرونا (COVID-19) هنگام خرید و خروج از خانه :

حتی در سخت ترین قرنطینه ها نیاز به مواد بهداشتی و غذایی ، باعث می شود با پذیرفتن خطر ، از خانه خارج شویم ولی چطور ایمنی و احتیاط را برای در امان ماندن از بیماری کرونا ( COVID-19 ( رعایت کنیم ؟

۱ . فقط در مواقعی که خرید ضروری داریم ، از خانه خارج شویم .

احتیاط شرط عقل است ، یک راه مقابله با کرونا خارج از منزل حتی اگر به تمام نکات ایمنی مسلط بوده و آن ها را رعایت می کنیم ، ضرورتی ندارد حتی یک درصد خطر مبتلا شدن به کرونا را پذیرفته و برای خرید اقلام غیر ضروری ، از منزل خارج شویم .

ویدئو ۱

۲ . تک نفره به خرید بروید ، نه دسته جمعی

به چند دلیل ، بهتر است یک نفر از افراد خانه که اطمینان دارید تمام نکات ایمنی را به خوبی میداند و رعایت می کند برای خرید ، از خانه خارج شود .

در صورت خروج جمعی از خانه ، ضمن اینکه احتمال انتقال ویروس کرونا (COVID-19) به خانه ی شما ، چند برابر افزایش می یابد ، حفظ فاصله ی ایمن برای شما و دیگران ، مشکل تر خواهد شد .

البته همیشه استثنا وجود دارد ، مثلا خانواده های تک سرپرست ، که امکان تنها گذاشتن فرزند هم وجود ندارد ، کار خرید مشکل تر خواهد بود ، ضمن آموزش نکات ایمنی به کودکان ، باید خودمان نظارت کنیم که نکات را فراموش نکرده و هنگام بازیگوشی ، سلامتی خود را به خطر نیندازند .

۳ . فاصله ی ۲ متری از تمام افراد را رعایت کنید

یک راه مقابله با کرونا خارج از منزل این است که در برخی مراکز فروش ، تعداد خریداران را محدود کرده اند تا امکان حفظ این فاصله ، به راحتی فراهم شود ، ولی همه جا این امکان وجود ندارد .

پس شما حداقل فاصله را ۲ متر ، در نظر داشته باشید و اگر کمی شلوغ ، بود ، تا جایی که ممکن است فاصله را حفظ کنید . حق تقدم ها و نوبت را رعایت کرده ، و با کارکنان فروشگاه ، نیز فاصله ی ایمن را حفظ کنید .

فاصله برای جلو گیری از کرونا
فاصله برای جلو گیری از کرونا

۴ . سریع خرید کنید

برای اینکه قدم مثبتی برای در امان ماندن خود و اطرافیان ، از ویروس کرونا COVID-19 ، برداشته باشید ، حتما قبل از خروج از منزل ، لیست خرید خود را آماده کنید و تا جایی که ممکن است ، خرید خود را با سرعت بیشتری انجام دهید تا زمان خرید شما ، به حداقل برسد .

۵ . در جاهایی که امکان آن وجود دارد ، خرید اینترنتی را جایگزین کنید

هرچه تعداد مردم در خیابان ها و مراکز خرید کمتر باشند ، احتمال ابتلا و انتقال ویروس کرونا COVID-19 به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند ، پس درمورد کالاهایی که در محل زندگی شما امکان خرید اینترنتی وجود دارد ، حتی الامکان ، از منزل خود خارج نشوید و از این خرید به روش نوین بهرمند شوید .

۶ . از افرادی که هر گونه علائم بیماری دارند دوری کنید

علائم ثبت شده برای بیماری ویروسی کرونا COVID-19 در همه ی افراد ، ممکن است متفاوت باشد ، از تب و سرفه گرفته تا مشکلات تنفسی و دل درد .

آنچه اهمیت دارد ، این است که شما تمام احتمالات را در نظر گرفته و کاملا احتیاط کنید و از افرادی که حتی یکی از این علائم را داشته باشند جدا باید فاصله بگیرید .

از پیج اینستاگرام فروشگاه آرام دل دیدن فرمائید.

۷ . درصورتی که عطسه یا سرفه می کنید ماسک بزنید

حتی اگر مطمئن هستید که دچار کرونا نشده اید و به دلیل حساسیت های فصلی یا دلایل دیگر ، دچار علائمی مانند عطسه و سرفه و یا دیگر علائم ، هستید ، برای احترام به حقوق و سلامت دیگران حتما ماسک بزنید ، زیرا دیگران درمورد بیماری شما مطمئن نیستند و ممکن است دچار آشفتگی شوند . 

۸ . ساعت های خلوت تر را برای بیرون رفتن از خانه انتخاب کنید

اگر برای شما امکان داشته باشد که زمان خرید یا خروج از خانه را تغییر دهید ، حتما ساعات کم رفت و آمد و خلوت را انتخاب نمایید .

۹ . اگر قرار است جایی پول ، پرداخت کنید ، از کارت اعتباری استفاده کنید .

زمانی که به جای کارت ، پول را جایگزین می کنید ، یک راه مقابله با کرونا خارج از منزل که هم سلامتی فرد مقابل به خطر می افتد و هم اینکه اگر قرار باشد باقیمانده ی مبلغ ، برگردانده شود ، احتمال انتقال ویروس بیشتر خواهد شد .

۱۰ . زمانیکه مجبور هستید چیزی را هل داده یا لمس کنید

تا جایی که امکان دارد ، از تماس مستقیم پوست با سطوح مختلف پرهیز کنید و اگر دستکش به دست ندارید با پیچیدن سر آستین یا قسمت های دیگر لباس خود به دست ، آن کار را انجام دهید .

 

فاصله برای جلوگیری از کرونا
فاصله برای جلوگیری از کرونا

ماسک بزنیم یا خیر ؟

یک راه مقابله با کرونا خارج از منزل استفاده از ماسک است. پس از گسترش بیماری ویروسی کرونا COVID-19 در سراسر جهان ، تقاضا برای ماسک در دنیا به طور قابلملاحظه ای افزایش پیدا کرد.

به طوری که با کمبود ماسک ، برای گروههای خطر ، و کادر درمان و کارکنان مراکز بهداشتی روبرو شدیم . به همین علت ، اعلام شد که استفاده از ماسک برای کسانی که هیچ علائمی ندارند توصیه نمی شود و در ضمن ماسک ، قدرت کافی برای جلوگیری از ابتلا به COVID-19 ندارد .

جلوگیری از کرونا ماسک بزنیم یا خیر
جلوگیری از کرونا ماسک بزنیم یا خیر

اما به دلایل زیر ، ما به شما توصیه می کنیم بدون ماسک از منزل خارج نشوید :

۱ – ماسک ، اگر نتواند به طور کامل هم از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند ، احتمال ابتلا به این ویروس و یا بیماری های واگیر دار دیگر را می تواند کاهش دهد .

۲ – یکی از مهم ترین عوامل انتقال و ابتلا به کرونا ، تماس دست آلوده با صورت و چشم و بینی می باشد و حتی بزرگسالانی که از این مسئله آگاهی دارند ، گاهی بی اختیار ، دست به صورت خود می زنند ولی اگر ماسک به صورت داشته باشید ، این خطر را به حداقل می رساند و شاید این دلیل ، برای استفاده از ماسک ، در محیط بیرون ، کافی باشد .

۳ – وقتی شما ماسک بزنید ، دیگران احساس امنیت بیشتری می کنند .

 

چطور در مصرف ماسک ، صرفه جویی کنیم ؟

در این روزها ، که هر کدام از ما باید قدمی در راه کمک به کادر بهداشت و درمانی کشور برداشته و کمکی به کاهش شیوع و ابتلا به کرونا کرده باشیم ، صرفه جویی در مصرف ماسک ، کمک بسیار خوبی است .

شما می توانید با مراجعه به مقاله ای که پیش تر در مورد دوخت ماسک قابل شستشو در منزل ، داخل سایت « فروشگاه آرام دل » قرار گرفته است ، به راحتی برای خود و افراد خانواده ماسک تهیه نمایید .

در مصرف ماسک صرفه جویی کنیم
در مصرف ماسک صرفه جویی کنیم

چطور از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم ؟

وقتی گفته می شود فاصله ی ایمن و ۲ متری را رعایت کنید ، با در نظر گرفتن این نکته ، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار محدود خواهد شد ، به ویژه اگر شلوغ باشد .

و زمانی سلامتی شما بیشتر به خطر می افتد که در نزدیکی شما فردی با علائم بیماری حضور داشته باشد .

و در ادامه می خوانیم . . . .

پس تا مجبور نشده اید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید واگر مجبور به این کار شدید ، ساعات کم رفت و آمد را انتخاب نمایید تا بتوانید فاصله ی ایمن را حفظ کنید ، ماسک خود را به صورت بزنید و از لمس کردن اشیاء تا حد ممکن بپرهیزید .

بلافاصله پس از پیاده شدن دست های خود را ضد عفونی نمایید .استفاده از دوچرخه ی شخصی در شرایطی که امکان آن باشد ، پیشنهاد می شود .

راههای مقابله با ویروس کرونا پس از بازگشت به خانه :

۱ . به محض ورود به منزل دستکش های خود را در سطلی مخصوص و حتی الامکان خارج از خانه انداخته و دستگیره هایی را که لمس کرده اید را ضدعفونی کنید و دست های خود را ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید .

۲ . مدت زمانی که ویروس کرونا COVID-19  روی سطوح مختلف میتواند زنده بماند ، متفاوت است ، برای آن دسته از لوازم یا خریدهایی که وارد منزل کرده اید ، اگر امکان ضدعفونی کردن وجود دارد ، این کار را انجام دهید .

۳ . گوشی موبایل خود را ضد عفونی کنید .

۴ . اگر در همان روز به اقلامی که از بیرون منزل ، تهیه شده احتیاج ندارید و امکان ضد عفونی کردن آن ها وجود ندارد، اجازه دهید تا زمان نیاز ، در محلی که در ارتباط با آن ها نباشید بمانند .

راه های مقابله با ویروس کرونا پس از بازگشت به خانه
راه های مقابله با ویروس کرونا پس از بازگشت به خانه

نکات طلایی برای ایمن ماندن از کرونا ویروس ( COVID-19  ) :

  • اسپری های کوچک ضدعفونی کننده یا اسپری و ژل مخصوص را همه جا ، همراه خود داشته باشید .
  • با اعضای خانواده یا کسانی که روزانه با شما تماس تلفنی دارند ، هماهنگ کنید در ساعاتی که خارج از منزل هستید ، غیر از مواقع ضروری با شما تماس نگیرند ،یا در ساعاتی از پیش تعیین شده با شما تماس داشته باشند ، تا احتمال انتقال آلودگی و بیماری کاهش یابد .
  • از آنجا که ویروس کرونا زمان بیشتری روی سطوح فلزی می تواند زنده بماند ، بهتر است ساعت مچی ، انگشتر و دستبند و امثال آن ها را به همراه نداشته باشید .

بی شک بیماری ویروسی کرونا ، دغدغه ی بزرگی در سراسر دنیا است و هر قدم که برای مبارزه با شیوع آن برداریم ، کمک بزرگی به خویش و انسان های دیگر نموده ایم . امیدواریم با رعایت کامل نکات گفته شده ، در حفظ سلامتی خود و دیگران کوشا باشیم .

« فروشگاه آرام دل » آرزوی سلامتی تن و روان برای همه ی مردم را دارد .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید